Kategorier

måndag 24 juni 2013

Bilden av lycka !

Hallå igen !
Era böner måste ha fungerat, eller så var det mina upprepade samtal och sms, hur som helst så fungerade det, så här ser det ut med en full hand just nu på bygget, 2 snickare Lasse och Krister, 2 elektriker Erik och Anders, 2 murare Ulf och Tobias, det blir inte mycket bättre än så här............



Annars så har jag lämnat Monica and this is my crib now, liggunderlag i min byggmobil........


Nej ! skämt och å sido, jag har åkt upp till Skellefteå i veckan för att för 3:e året tillsammans med Felix och Micke Bystedt driva restaurang tältet Kurrahide på Torget under Stadsfesten, så nu blir det ett annat bygge som får  min uppmärksamhet i veckan, men mer om det i senare sändningar. Nu till vad som hände i veckan som gick, det var ju som bekant en kortvecka med Midsommar firande, men det är ju trevligt det också.

Vi har börjat lägga takpannor på södersidan.


Sedan till det coolaste. valvbågen över halvmånefönstret på den stora södergaveln, och så här bra blev det, jag funderar om man på något sätt kan behålla strukturen genom putsen för det vore snyggt att se bågen.


Sedan har vi även lagt en del pannor på taket ner mot havet, och elektrikerna har börjat fräsa in dosor och spåra för elledningar i blocken. Det går faktiskt riktigt bra, bilder kommer.



Nu ska jag ladda för att bygga färdigt baren i Kurrahide tältet i morgon, så håll tummarna för att vädret nu blir bra i veckan så att det blir mycket folk på Stadsfesten, som köper mycket öl av oss så det blir mycket pengar över till bygget i Brantevik, det vore toppen.

Ha det gott/ Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar