Kategorier

fredag 29 mars 2013

Mer SNÖ !!

Hej igen !
Det var ett tag sedan sist, men Ni har inte missat mycket på bygget. Sist jag skrev hoppades vi på att kunna gjuta plattan, och det var förra veckan, vi gjorde färdigt all eldragning på måndagen och hoppades att snöovädret som skulle dra in på tisdagen inte skulle komma, men tji fick vi. Man vet ju att metereologerna har rätt i ca 55% av sina prognoser, så hoppet fanns ju levande och jag brukar ju ha tur.............
Så här såg det ut efter vi gjort eldragningarna i vart fall, vi använder tvinnad kabel i huset för att skärma de magnetiska fälten, den är givetvis mycket dyrare än all annan kabel men vad gör man inte, sedan har vi jordat alla armeringsnät och dragit ut jordledningen till ett jordtag utanför huset.



Alla kablar är uppdragna i teknikrummet, det ser lite ut som riktig härva just nu men, men...


Sedan var det ju det här med turen, kan den vara slut eller ? det här börjar kännas nästan personligt, Kung Bore skrattar en rakt i ansiktet !



Så var det roliga över för denna gång. Jag packade istället mina väskor för att bila upp till Stockholm, och sedan vidare på Torsdag morgon med flyg till Hemavan, för sol, skidor och alldeles för mycket After Ski, men jag fick ju träffa några av mina närmaste vänner för ett par dagar, så tack för alla skratt och sena kvällar mina vänner ! 

Nåväl så långt allt gott, men visst skulle det väl ändå hinna tina tills jag var tillbaka ?? jag skulle ju ändå inte vara hemma förrän i måndags ! vi snackar ju ändå 6 dagar av den ¨varma vårsolen¨, det skulle väl göra slut på den ihärdiga snön, den här synen möttes man av på tisdagen..........................

Fortfarande snö kvar !, ingen gjutning innan Påsk här inte, turen är som bortblåst för tillfället, grannen i Brantevik sa när jag hade varit borta att hon hoppades att vi hade åkt till Spanien, och då skulle alltså ta med oss lite värme tillbaka till Österlen, för vi hade ju kommit ner med Permafrost och isttid från Skellefteå så hon tyckte det var dags att vi gjorde bot och bättring och vände på trenden så att säga, men som sagt det var ju Hemavan jag hade varit.............. 

Nej någonting annat att syssla med kanske, sagt och gjort, jag gör färdigt underredet till trädäcket framför husvagnen, och börjar skruva lite trall ! och inte vilken trall som helst, nu när tryckimpregnerat virke är förvisat från vårt liv, så får det bli Sibirisk Lärk, den är riktigt tjusig ska Ni tro, ett helt fantastiskt trä.


Riktigt roligt att jobba med, och jag tror det kommer att bli riktigt riktigt bra!
Jag avslutar med en bild på en av mina allra vackraste och käraste (efter min fru och mina barn förstås) ett litet sidoprojekt som jag håller på med, att bygga om baken, jag har fått den lackad i veckan, och ska försöka montera den i helgen, läckert va ??  

GLAD PÅSK PÅ ER DÄR UTE & VAR RÄDDA OM ER !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar