Kategorier

söndag 20 januari 2013

Trädgårdsarbete ?


Hej igen !
Jag bara måste få visa vad man kan göra här nere i JANUARI ! vi planterade rosor vid sten muren mot havet för två veckor sedan, så här såg det ut då !

 
Vi har tagit reda på så mycket som möjligt av växtligheten som fanns uppe runt huset som rivits, för att kunna åter använda det, det kommer att bli bra ner mot havet när det blir färdigt. Jag har jobbat mycket under hösten med detta område, då det var alldeles fullt med ogräs och parkslide, det värsta man kan tänka sig, så jag har grävt igenom hela området här nere med grävmaskin efter jag (och även Felix ibland) röjt bort all sly för att bli av med så mycket som möjligt av rötterna. Jag tänker att det är bäst att göra detta nu, annars blir det inte av då bygget kommer igång. Jag håller på att planera till ytan nu, för att sedan lägga ut markduk och täcka den med bark så att det får vila några år. Förhoppningsvis så kan man så in gräs då utan att ogräset tar över igen, jag hoppas att jag inte måste föra en ojämn kamp mot parksliden. Skam den som ger sig !!


Marken här nere mot havet utanför vårt stengärde, ingår i strandskyddet, så vi kan inte privatisera ytan utan den måste vara tillgänglig för allmänheten, det innebär att vi inte får inhägna eller på något annat sätt göra den otillgänglig med planteringar eller dylikt. Men man vill ju att det ska vara snyggt ändå, eller hur !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar