Kategorier

söndag 20 januari 2013

Så kom det lite SNÖ !

Ja, man ska väl inte gräma sig alltför mycket, men det var onödigt just nu tycker jag, visst kunde väl snön ha gett fan i att komma i år eller........ nu kanske Ni tycker jag låter lite grinig, lite snö får man väl tåla, eller hur va ?



Jo, nej, jag ska väl inte klaga då !!

Den här veckan har mest bestått i att städa i Huset på Branteviksvägen 83, röja på vinden och köra på soptippen, vi tänkte göra i ordning det huset så det fungerar som bostad. Vidare har vi träffat byggare och utvärderat offerter och bestämt oss för vem som skall hjälpa oss med bygget, men mer om det senare. Vi har även skickat ut 5 fönsterofferter i veckan, Tanumfönster, Velfac, Mockfjärd, Elit och Norlux fönster. Jag har även ägnat lite tid åt att kolla priser på byggmaterial i Polen, det verkar vara många här nere som köper mycket där, verkar fungera bra enligt vad jag hör och är billigare helt klart, vi får väl se om det blir så eller inte. Jag har även träffat XL bygg här nere och ¨min kontakt Fabian¨ gjorde ett gott intryck, och det vore roligt att kunna samarbeta med ett lokalt företag i projektet tycker vi. Slutligen en fin bild på vårt körbärsträd i vinterskrud, eller rättare sagt avsaknad av en kanske.


Tack och hej för denna gång !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar