Kategorier

fredag 30 augusti 2013

Fortsättningen !

Sedan kom vecka 33, det var ju då alltså en kort vecka för mig, då jag åkte bort mot Dalarna på torsdagen, denna vecka gjorde vi klart golvet på övervåningen, sedan hade Dick en överraskning åt mig när jag kom hem igen, han hade fällt in Valnötsbrädorna i fönstersmygarna, kolla på det här Ni !!







Ni förstår att man blir lycklig !!

Sedan blev alltså övervåningens golv färdigt, hålet Ni ser är badrummet och där trappen kommer upp.


Vyn från vårt sovrum, man blir lite sugen att INTE kanske sätta upp en vägg där, det kanske vore lite coolt att låta det vara öppet........ vi blir ju snart själva ändå i huset........ hmmmmmmmm........


Så här ser det ut från nedervåningen, färdigmålat tak, bjälkarna upphängda med smidesjärn från smeden Kristofer från hans egen smedja ¨järnet i elden¨ fyndigt.


 Vidare så bestod vecka 34 av fortsatt finputsning på nedevåningen, samt att vi började på övervåningen med innerväggar och takpanel, samt kvällar fyllda med målning av denna panel, men som sagt det är ju betydligt lättare att måla den innan den är uppsatt, jag har dock inte tänkt visa några bilder ännu på hur läckert det blir där uppe, det får Ni vänta på med avslutningsvis några bilder på trappen som vi satt in på fredagen den 23 augusti, så nu är jag bara en vecka efter i vart fall med uppdateringen av Er så snart är Ni nog version v35:2013 ska Ni se.




Jo jag har skyddat ekstegen. Nu gör jag kväll, imorgon så är det bara på det igen, No Rest For The Wicked som man säger.

Sköt om Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar